Krønsjkuler

Krønsjkuler med lite karbohydrater lindrer søtsug, gir metthetsfølelse og lav blodsukkerstigning. God, krønsjy konsistens som gir deg rask energi og har en deilig smak av sjokolade.

Hvis du er vant med å spise mye søtt og bruker mye sukkererstatning i kostholdet ditt, kan du tilsette ekstra sødme, da du muligens ikke vil synes at de er søte nok. Er du derimot godt avvent med søtt, vil du finne at de gir akkurat nok sødme til å gjøre deg fornøyd, samtidig som de ikke trigger deg til å overspise.

En krønsjkule veier ca 12 gram og en porsjon gir ca 23 kuler. En krønsjkule vil da inneholde 3,9 gram karbohydrater, men kun 0,2 gram sukker. 2,5 gram av karbohydratene er fiber. En krønsjkule gir under 53 kalorier og 3,4 gram fett.

Ettersom de inneholder litt lønnsirup og litt havregryn, er de ikke helt keto. Men, når det er sagt så vil ikke en eller to kuler som et lite måltid velte deg ut av ketose. Det er ikke meningen at du skal spise hele porsjonen i et jafs 🙂

Hvis du vil variere smaken på kulene, kan du erstatte kaffepulver med lakrispulver eller lakrisrotpulver. Smak deg fram til passelig mengde. Med lakris er nydelig sammen med bringebær, så et supert tips er å rulle dem i knust frysetørka bringebær. Da får du plutselig en helt annen variant av krønsjkulene, og som smaker minst like godt.

For at du skal ha oppskriften lett tilgjengelig har jeg lastet den opp som et bilde. Det betyr at du kan lagre bildet på din mobil, og du har oppskrifen lett tilgjengelig i ditt bildegalleri på telefonen.